Obchodní podmínky

Všeobecné Obchodní Podmínky (VOP)

I. Úvodní ustanovení

  1. Provozovatel internetového obchodu
    https://www.vinujeme.cz
    Tyto Všeobecné obchodní podmínky (dále jen „VOP“) upravují vztahy mezi smluvními stranami kupní smlouvy, kde na straně prodávajícího je obchodní společnost B.W.D. s.r.o., se sídlem Laurinská 210/8, 811 01 Bratislava – Staré Město, IČO: 50 444 271, IČ DPH: SK2120330751, zapsaná v obchodním rejstříku Okresního soudu Bratislava I., oddíl: Sro, vložka číslo: 113389/B (dále jen „Prodávající“), která je provozovatelem internetového obchodu na adrese https://www.vinujeme.cz (dále jen „Internetový obchod“) a na straně druhé je kupující, který může být Spotřebitelem nebo Podnikatelem (dále jen „Kupující“).

    Kontaktní údaje Prodávajícího:

    B.W.D. s.r.o., sídlo a zároveň i korespondenční adresa: Laurinská 210/8, 811 01 Bratislava – Staré Město
    Email: info@vinujeme.cz
    Telefon: +421 2 20782467
    www.vinujeme.cz

  2. Každý návštěvník Internetového obchodu je potenciálním zákazníkem a je povinen se při jeho používání řídit platnými právními předpisy, jednat v souladu s dobrými mravy a těmito VOP, nepoškozovat dobré jméno Prodávajícího a práva Prodávajícího. Navštívit Internetový obchod a uskutečnit nákup z jeho nabídky, je kromě Podnikatele oprávněna pouze fyzická osoba, která dovršila 18 let věku. Splnění podmínky dovršení věku 18 let, je zákazník povinen vždy potvrdit před otevřením nabídky Internetového obchodu kliknutím na tlačítko „ano“; otázka na splnění podmínky věku se vždy zobrazí před otevřením nabídky Internetového obchodu.

    Prodávající tímto výslovně upozorňuje, že podle § 2 odst. 1 zákona č. 219/1996 Sb. o ochraně před zneužíváním alkoholických nápojů a o zřízení a provozování protialkoholických záchytných míst v platném znění, je ZAKÁZÁNO:

    a) prodávat nebo podávat nebo jinak umožňovat požívání alkoholických nápojů:

    1. osobám mladším než 18 let,
    2. osobám zjevně ovlivněným alkoholem,
    3. ve zdravotnických zařízeních s výjimkou lázeňských léčeben pro dospělé,
    4. na shromážděních a veřejných kulturních akcích, s výjimkou piva a vína,
    5. na veřejných kulturních akcích určených pro osoby mladší než 18 let,

    b) podávat alkoholické nápoje nebo jinak umožňovat jejich bezprostřední požití řidičům,

    a dále, že podle § 2 odst. 2 výše citovaného zákona, osoby mladší než 15 let a osoby mladistvé do 18 let:

    a) nesmí požívat alkoholické nápoje nebo jiné návykové látky, b) jsou povinny podrobit se vyšetření na zjištění alkoholu podle § 5 odst. 4 citovaného zákona nebo vyšetření na přítomnost omamných látek nebo psychotropních látek podle § 5 odst. 5 citovaného zákona, pokud je důvodné podezření, že požily alkoholické nápoje nebo jiné návykové látky.

  3. Výklad pojmů:

    Kupující: Je Spotřebitel nebo Podnikatel
    Spotřebitel: Kupující – fyzická osoba, která při uzavírání a plnění smlouvy nejedná v rámci předmětu své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti, zaměstnání nebo povolání (dále jen „Spotřebitel“)
    Právní vztahy Prodávajícího s Kupujícím, který je Spotřebitelem, včetně právních vztahů týkajících se práv ze zodpovědnosti za vady výslovně neupravené těmito VOP, se řídí slovenským právním řádem, zejména příslušnými ustanoveními zákona č. 40/1964 Sb. Občanský zákoník v znění pozdějších předpisů (dále jen „OZ“), jakož i souvisejícími právními předpisy, zejména zákonem č. 250/2007 Sb. o ochraně spotřebitele a o změně zákona Slovenské národní rady č. 372/1990 Sb. o přestupcích, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „ZoS“) a zákonem č. 102/2014 Sb. o ochraně spotřebitele při prodeji zboží nebo poskytování služeb na základě smlouvy uzavřené na dálku nebo smlouvy uzavřené mimo provozní prostory prodávajícího a o změně a doplnění některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „ZoZD“).

    Podnikatel: Kupující – osoba, která není Spotřebitelem a která samostatně ve vlastním jménu a na vlastní odpovědnost vykonává soustavnou činnost za účelem dosažení zisku nebo za účelem dosažení měřitelného pozitivního sociálního vlivu, pokud jde o hospodářskou činnost registrovaného sociálního podniku podle zvláštního předpisu; za Podnikatele se považuje také osoba zapsaná v obchodním rejstříku nebo osoba, která podniká na základě živnostenského oprávnění nebo na základě jiného oprávnění podle zvláštních předpisů.

    Pokud Kupující uvede v objednávce své identifikační číslo (IČO), souhlasí s tím, že pro účely těchto VOP a právních vztahů vyplývajících ze smlouvy uzavřené s Prodávajícím, je považován za Podnikatele.
    Právní vztahy Prodávajícího s Kupujícím - Podnikatelem, včetně právních vztahů týkajících se práv ze zodpovědnosti za vady, výslovně neupravené těmito VOP ani smlouvou uzavřenou mezi Prodávajícím a Kupujícím – Podnikatelem, se řídí slovenským právním řádem, zejména příslušnými ustanoveními zákona č. 513/1991 Sb. Obchodní zákoník v znění pozdějších předpisů (dále jen „ObZ“), jakož i souvisejícími právními předpisy.
    Zboží: Všechny věci a služby, které jsou prezentovány v nabídkovém katalogu Internetového obchodu Prodávajícího, zejména víno (alkoholický nápoj), zboží související s podáváním a požíváním vína jako například sklenice, stoppery, dekantační karafy, otvíráky, přístroje iFavine, Coravin apod. a/nebo služby someliéra osobám starším než 18 let.

    Smlouva: Kupní smlouva v případě, že jejím předmětem je prodej Zboží nebo smlouva o poskytnutí služby, pokud jejím předmětem je pouze poskytnutí služby someliéra.

    E-mail Kupujícího: Adresa elektronické pošty uvedená jako e-mailová adresa Kupujícího v zákaznickém účtu Kupujícího nebo uvedená Kupujícím v objednávce, pokud není registrovaným uživatelem Internetového obchodu.

  4. Tyto VOP jsou nedílnou součástí všech Smluv uzavřených mezi Prodávajícím a Kupujícím při koupi Zboží prostřednictvím Internetového obchodu.

    Pokud není ve Smlouvě nebo v jejích přílohách výslovně uvedeno jinak nebo platnost některých ustanovení těchto VOP není Smlouvou nebo jiným výslovným ujednáním mezi Prodávajícím a Kupujícím vyloučena nebo jinak modifikována, platí pro vzájemné vztahy smluvních stran tyto VOP. Odlišná ujednání ve Smlouvě mají přednost před ustanoveními těchto VOP.
    VOP jakož i Smlouvy se uzavírají ve slovenském jazyce.
    Prodávající v souladu s ustanovením § 3 odst. 1 písm. n) zákona č. 102/2014 Sb. informuje Spotřebitele, že se nezavázal dodržovat žádný kodex chování.
    Součástí těchto VOP je také: (i) reklamační řád Prodávajícího vydaný v souladu se ZoS a ZoZD, konkrétně v čl. VI. těchto VOP, kterým Prodávající informuje Spotřebitele o podmínkách a způsobu reklamace, o postupech uplatňování a vyřizování reklamací, stížností a podnětů Spotřebitelů včetně informace o tom, kde lze reklamaci Zboží zakoupeného v Internetovém obchodu uplatnit, a (ii) právní informace k ochraně osobních údajů fyzických osob, konkrétně v čl. VII. těchto VOP.

II. Objednávka Zboží a způsob uzavření Smlouvy

  1. Nabídka Zboží:
    Nabídka Zboží je katalogem běžně dodávaného Zboží prostřednictvím Internetového obchodu, kde Prodávající Spotřebiteli před uzavřením Smlouvy, resp. před odesláním závazné objednávky s povinností platby oznamuje hlavní vlastnosti zboží nebo charakter služby spadajících pod pojem Zboží, jakož i další právními předpisy vyžadované skutečnosti v rozsahu přiměřeném použití komunikačního prostředku.
    Prezentace Zboží umístěná na stránce Internetového obchodu je informativní povahy a Prodávající si vyhrazuje právo na změnu jejího obsahu.
    Prodávající nezaručuje okamžitou dostupnost všech Zboží uvedených v jeho nabídkovém katalogu umístěném na stránce Internetového obchodu.

  2. Objednávka:
    Kupující realizuje objednávku Zboží těmito způsoby:
    (i) prostřednictvím svého zákaznického účtu po předchozí registraci v Internetovém obchodu, nebo
    (ii) vyplněním objednávkového formuláře bez registrace.
    Objednávku Kupující vytvoří vyplněním formuláře na stránce Internetového obchodu. Při vytvoření objednávky Kupující vybere Zboží, o které má zájem, vloží ho do košíku stisknutím tlačítka s obrázkem nákupního košíku, zvolí požadované množství, způsob dopravy a způsob platby, vyjádří svůj souhlas/nesouhlas se zpracováním jeho osobních údajů pro marketingové účely Prodávajícího a potvrdí, že před odesláním objednávky s povinností platby se řádně seznámil s VOP Prodávajícího, které jsou umístěny na stránce Internetového obchodu a jsou obecně dostupné a že s nimi souhlasí. Kupující odešle objednávku Prodávajícímu kliknutím na tlačítko „objednávka s povinností platby“. Před odesláním objednávky s povinností platby je Kupujícímu umožněno kontrolovat a měnit údaje, které do objednávky vložil.
    Kupující odesláním objednávky s povinností platby potvrzuje, že v případě, že je fyzickou osobou, že je osobou starší než 18 let a zároveň potvrzuje svou vědomost o tom, že součástí objednávky je povinnost zaplatit kupní cenu za objednané Zboží.
    Spotřebitel odesláním objednávky Zboží s povinností platby Prodávajícímu potvrzuje i to, že Prodávající si před uzavřením Kupní smlouvy řádně a včas splnil své informační povinnosti ve smyslu ust. § 3 odst. 1 ZoZD.
    Kupující je povinen při objednávce Zboží uvést správné a pravdivé údaje. Kupující bere na vědomí, že všechny údaje nezbytné pro uzavření Smlouvy, které Kupující uvede při odeslání objednávky Zboží, jsou Prodávajícím považovány za správné.
    Všechna oznámení Prodávajícího jakýmkoli způsobem související s objednávkou, resp. se Smlouvou, budou Kupujícímu doručována na E-mail Kupujícího.

  3. Zákaznický účet:
    Na základě registrace Kupujícího provedené v Internetovém obchodu, může Kupující přistupovat do svého zákaznického účtu, ve kterém Kupující ukládá své údaje a z kterého může Kupující rychle a jednoduše vytvářet objednávky Zboží, sledovat stav svých aktuálních objednávek a přehled uskutečněných objednávek. Zákaznický účet je bezplatný a Kupující je oprávněn jej kdykoliv zrušit.
    Při registraci zákaznického účtu a při objednávání Zboží jeho prostřednictvím, je Kupující povinen uvádět správné a pravdivé údaje, které je Kupující při každé změně povinen aktualizovat. Kupující odpovídá za správnost jím vyplněných/uvedených údajů v zákaznickém účtu.
    Přístup k zákaznickému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Kupující není oprávněn umožnit využívání zákaznického účtu třetím osobám. Kupující je povinen zachovávat mlčenlivost ohledně informací potřebných k přístupu do jeho zákaznického účtu. Prodávající nenese odpovědnost za případné zneužití zákaznického účtu třetími osobami.
    Kupující bere na vědomí, že zákaznický účet nemusí být dostupný nepřetržitě, a to zejména z důvodu nutné údržby hardwarového a softwarového vybavení Prodávajícího.
    Prodávající je oprávněn zrušit zákaznický účet i bez předchozího upozornění Kupujícího, a to zejména v případě, kdy Kupující zákaznický účet nevyužívá déle než dvanáct měsíců nebo v případě porušení povinností Kupujícího ze Smlouvy.
    Prodávající si vyhrazuje právo poskytnout Kupujícím používajícím zákaznický účet zákaznický bonus podle svého uvážení, zejména v závislosti na výši dosaženého obratu v určitém období.

  4. Uzavření Smlouvy:
    Smlouva je uzavřena (i) doručením objednávky s povinností platby ze strany Kupujícího Prodávajícímu a (ii) jejím potvrzením (akceptací) ze strany Prodávajícího odesláním potvrzující zprávy na E-mail Kupujícího. Okamžikem potvrzení objednávky Kupujícího Prodávajícím vznikají mezi Prodávajícím a Kupujícím vzájemná práva a povinnosti vymezené Smlouvou a VOP. Kupující souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavření Smlouvy a v souvislosti s tím Prodávající poskytuje Spotřebiteli následující informace:

    (i) Náklady na prostředky komunikace na dálku se neliší od základní sazby. Náklady vzniklé při použití prostředků komunikace na dálku v souvislosti s uzavřením Smlouvy, např. náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory, si hradí Kupující sám.
    (ii) Prodávající požaduje úhradu kupní ceny Zboží před převzetím Zboží Kupujícím v případě, že si Kupující v rámci volby platebních podmínek zvolí platbu PayPal nebo platební kartou online; konkrétní dohoda o platebních podmínkách bude obsažena v uzavřené Smlouvě; úhrada ceny před převzetím Zboží není zálohou na kupní cenu objednaného Zboží.
    (iii) Smlouvy uzavírané mezi Prodávajícím a Kupujícím nejsou smlouvami s opakovaným plněním nebo s plněním na dobu neurčitou ani smlouvami, při kterých se automaticky prodlužuje jejich platnost.
    (iv) Pokud by se smlouva na dálku týkala poskytování služeb, je Kupující povinen v případě odstoupení od Smlouvy uhradit poměrnou část ceny odpovídající již poskytnuté službě.
    (v) Smlouva, resp. příslušná faktura, bude uložena v elektronickém archivu Prodávajícího; Kupujícímu bude poskytnuta na jeho žádost elektronickou formou.

III. Cena a platební podmínky

  1. Kupní cena každého Zboží nabízeného v Internetovém obchodu je uvedena včetně DPH v sazbě podle platných právních předpisů. Výše kupní ceny je uvedena v popisu konkrétního druhu Zboží a Kupující odesláním objednávky s povinností platby projevuje svůj souhlas s výší kupní ceny Zboží.

  2. Pokud v čl. IV. odst. 2 VOP není výslovně stanoveno jinak, spolu s kupní cenou Zboží je Kupující povinen zaplatit Prodávajícímu náklady spojené s dodáním Zboží, a to v závislosti na způsobu dodání Zboží zvoleném Kupujícím při objednání Zboží. Aktuální výše ceny (nákladů) za dodání Zboží je uvedena při konkrétním způsobu dodání Zboží při vytváření objednávky a Kupující je s její přesnou výší obeznámen v procesu vytváření objednávky, před zasláním objednávky s povinností platby Prodávajícímu.

  3. Pokud se na Zboží vztahuje akční cena, je platná od okamžiku jejího uvedení na stránce Internetového obchodu do vyprodání zásob daného Zboží nebo do doby ukončení akce. Jakékoli další slevy, které jsou Prodávajícím poskytovány nad rámec slev uváděných při konkrétním Zboží, nejsou vzájemně kombinovatelné.

  4. Kupující je povinen zaplatit Prodávajícímu kupní cenu Zboží dohodnutou ve Smlouvě včetně nákladů na dodání Zboží, pokud na jejich úhradu vznikne Prodávajícímu právo, a to nejpozději při převzetí Zboží. Prodávající vystaví Kupujícímu daňový doklad a na požádání fakturu, kterou Prodávající zašle Kupujícímu elektronicky, na E-mail Kupujícího.

  5. Kupující nabývá vlastnické právo k objednanému Zboží až úplným zaplacením celé částky kupní ceny za objednané Zboží. Doklad o zaplacení Prodávající zašle Kupujícímu elektronicky na E-mail Kupujícího. Nebezpečí škody na Zboží přechází na Kupujícího okamžikem převzetí objednaného Zboží nebo okamžikem, kdy měl Kupující povinnost Zboží převzít, ale v rozporu se Smlouvou tak neučinil.

  6. Kupní cena Zboží může být Kupujícím uhrazena následujícími způsoby:

    a) online platební kartou; bez poplatku za tento způsob platby, nebo
    b) na dobírku při převzetí objednaného Zboží; Kupující bere na vědomí, pokud v čl. IV. odst. 2 VOP není výslovně uvedeno jinak, ke kupní ceně objednaného Zboží budou připočteny náklady za vyřízení dobírky, s přesnou výší nákladů kterých je Kupující obeznámen v procesu vytváření objednávky, před zasláním objednávky s povinností platby Prodávajícímu, nebo
    c) službou „PayPal“, pokud je Kupující uživatelem tohoto internetového platebního systému.

    Při zvolení způsobu platby na „dobírku“ může Kupující platbu realizovat v hotovosti nebo online platební kartou, s odchylkami uvedenými v čl. IV. odst. 2 písm. b) VOP. Volbu způsobu platby Kupující provede v procesu vytváření objednávky, před odesláním objednávky s povinností platby Prodávajícímu.

    Při prodeji Zboží na dobírku, Prodávající není povinen používat elektronickou registrační pokladnu nebo pokladnu e-kasa podle zákona č. 289/2008 Sb. o používání elektronické registrační pokladny a o změně a doplnění zákona Slovenské národní rady č. 511/1992 Sb. o správě daní a poplatků a o změnách v soustavě územních finančních orgánů ve znění pozdějších předpisů. Při zvolení způsobu platby na „dobírku“, Kupující obdrží doklad o zaplacení od subjektu, kterému platbu poskytne.

IV. Dodání zboží

  1. Prodávající je povinen Zboží dodat v lhůtě stanovené ust. § 614 odst. 2 OZ; Prodávající Zboží expeduje na místo dodání uvedené níže v odst. 2 obvykle od 2 až do 4 pracovních dní od úhrady ceny objednaného Zboží, resp. od uzavření Smlouvy v případě Kupujícím zvoleného způsobu úhrady ceny „na dobírku“. Prodávající si vyhrazuje právo prodloužit dodací lhůtu v případech vzniklých vyšší mocí jakož i v případech, kdy není možné z důvodů nespočívajících na straně Prodávajícího uskutečnit dodávku v obvyklé dodací lhůtě. V případě změny dodací lhůty Prodávající informuje o této skutečnosti Kupujícího prostřednictvím elektronické zprávy na E-mail Kupujícího nebo SMS zprávou nebo telefonicky.

  2. Prodávající Zboží dodává buď:

    a) na místo dodání určené Prodávajícím na stránce Internetového obchodu jako tzv. sběrné místo, ve kterém si Kupující Zboží může vyzvednout osobně, bez poplatku za dodání Zboží, a to v průběhu 7 kalendářních dní od obdržení e-mailové zprávy od Prodávajícího o doručení zásilky na sběrné místo; úložní dobu ve sběrném místě je možné po předchozí dohodě s Prodávajícím prodloužit o dalších 7 kalendářních dní, pokud o takové prodloužení Kupující požádá Prodávajícího elektronicky alespoň 3 dny před uplynutím původní úložní doby elektronicky na adresu: info@vinujeme.cz, nebo

    b) na výdejní místo služby Zásilkovna.sk zvolené v procesu vytváření objednávky Kupujícím; jakmile je zásilka připravena k vydání ve zvoleném výdejním místě zásilkovny, Kupující obdrží od zásilkovny potvrzující e-mail a SMS-zprávu; Zboží bude Kupujícímu vydáno po uvedení hesla uvedeném v potvrzující zprávě. Zásilku je možné na výdejním místě zásilkovny vyzvednout do 7 kalendářních dní od doručení zprávy zásilkovny o připravení zásilky k výdeji, pokud se Kupující se zásilkovnou nedohodne na prodloužení úložní doby.

    V případě zvolení způsobu platby „na dobírku“ a způsobu dodání Zboží prostřednictvím služby Zásilkovna.sk Prodávající doporučuje Kupujícímu, aby si před vyzvednutím Zboží zkontroloval, zda jím zvolené výdejní místo zásilkovny přijímá platby online platební kartou.

    c) na místo dodání určené Kupujícím v procesu vytváření objednávky, prostřednictvím smluvního přepravce poskytujícího kurýrní služby.

    Dodání Zboží na sběrné místo podle výše uvedeného písm. a), je bezplatné.

    Dodání Zboží prostřednictvím služby Zásilkovna.sk podle výše uvedeného písm. b), jakož i prostřednictvím smluvního přepravce podle výše uvedeného písm. c) jsou zpoplatněny tak, jak je uvedeno v čl. III. odst. 2 VOP a Prodávající má nárok na zaplacení nákladů spojených s těmito způsoby dodání Zboží. Bez ohledu na Kupujícím zvolený způsob dodání Zboží uvedený v předchozí větě, při objednávce, jejíž hodnota přesahuje aktuální nabídku Prodávajícího uvedenou na hlavní stránce Internetového obchodu, náklady dodání Zboží na území Slovenské republiky nese na své náklady Prodávající.

  3. Kupující je povinen převzít Zboží v místě dodání osobně nebo zajistit, aby Zboží převzala jím zmocněná/osoba, která při převzetí Zboží na výdejním místě zásilkovny uvede heslo zaslané Kupujícímu ve zprávě potvrzující doručení zásilky do výdejního místa nebo v případech dodání Zboží způsoby uvedenými výše v odst. 2 pod písm. a) nebo c), se prokáže písemným plnou mocí/pověřením. Převzetí Zboží je Kupující, resp. jím zmocněná nebo pověřená osoba, povinen písemně potvrdit na dodacím listě.

  4. Spolu se Zbožím budou Kupujícímu dodány dodací list a (ii)

  5. Kupující je povinen při převzetí Zboží zkontrolovat neporušenost a nepoškození obalu zásilky obsahující Zboží; v případě mechanického poškození obalu, je povinen tuto skutečnost uvést v dodacím listě a za přítomnosti osoby doručující mu zásilku, zkontrolovat stav Zboží v zásilce. V případě, že předmětem zásilky je alkoholický nápoj, Kupující je povinen vždy při jeho dodání zkontrolovat, zda spotřebitelský obal (láhev) alkoholického nápoje není rozbitá. V případě zjištění poškození Zboží, je Kupující povinen vyhotovit písemný záznam o poškození zásilky a fotodokumentaci o rozsahu a povaze poškození Zboží a informovat o této skutečnosti i Prodávajícího na jeho kontaktní údaje uvedené v čl. I. VOP. Záznam podle předchozí věty písemně potvrzuje i osoba doručující zásilku Kupujícímu (sběrné místo/zásilkovna/přepravce) a tento záznam může být obsažen i v dodacím listě. V případě zjištění poškození Zboží podle tohoto odstavce, je Kupující povinen zásilku, resp. její poškozenou část nepřevzít. Převzetím zásilky Kupující potvrzuje, že obal zásilky obsahující Zboží byl neporušený a nepoškozený a v případě, že předmětem zásilky je alkoholický nápoj, převzetím zásilky Kupující potvrzuje, že spotřebitelský obal alkoholického nápoje (láhev) není rozbitá.

  6. Zboží se považuje za převzaté Kupujícím okamžikem, kdy Kupující nebo jím určená třetí osoba, s výjimkou sběrného místa/zásilkovny/přepravce, převezme Zboží.

  7. Jakékoli informace týkající se procesu dodání Zboží může Kupující získat na adrese info@vinujeme.cz. V požadavku/oznámení podle výše uvedeného odst. 5, je vždy nutné uvést číslo objednávky uvedené v potvrzení objednávky zaslaném Prodávajícím.

  8. Prodávající nenese žádnou odpovědnost za škody způsobené prodlením doručení Zboží z důvodu, který nespočívá na straně Prodávajícího.

V. Odstoupení od Smlouvy

  1. Odstoupení od Smlouvy Kupujícím – Spotřebitelem
    Poučení Kupujícího o právu odstoupit od Smlouvy jako smlouvy uzavřené na dálku (smlouva mezi Prodávajícím a Spotřebitelem dohodnutá a uzavřená výlučně prostřednictvím stránky Internetového obchodu jako prostředku dálkové komunikace bez současné fyzické přítomnosti Prodávajícího a Spotřebitele)

    V souladu s ust. § 7 odst. 1 ZoZD je Spotřebitel oprávněn i bez uvedení důvodu odstoupit od smlouvy, jejímž předmětem je prodej zboží do 14 dní ode dne převzetí Zboží a do 14 dní ode dne uzavření smlouvy o poskytnutí služby. Zboží se považuje za převzaté Spotřebitelem okamžikem, kdy Spotřebitel nebo jím určená třetí osoba s výjimkou sběrného místa/zásilkovny/přepravce převezme všechny části objednaného Zboží, nebo pokud se:
    a) Zboží objednané Spotřebitelem v jedné objednávce dodávají odděleně, okamžikem převzetí Zboží, které bylo dodáno jako poslední,
    b) Zboží dodává opakovaně během vymezeného období, okamžikem převzetí prvního dodaného Zboží.

    Spotřebitel může odstoupit od Smlouvy i před začátkem plynutí lhůty pro odstoupení od Smlouvy.

    Spotřebitel, v souladu s ust. § 7 odst. 6 ZoZD, nemůže mimo jiné odstoupit od smlouvy, jejímž předmětem je:
    a) poskytnutí služby, pokud se její poskytování začalo s výslovným souhlasem Spotřebitele a Spotřebitel prohlásil, že byl řádně poučen o tom, že vyjádřením tohoto souhlasu ztrácí právo na odstoupení od smlouvy po úplném poskytnutí služby, a pokud došlo k úplnému poskytnutí služby,
    b) prodej zboží, které podléhá rychlému snížení jakosti nebo zkáze,
    c) prodej zboží uzavřeného v ochranném obalu, které není vhodné vrátit z důvodu ochrany zdraví nebo z hygienických důvodů a jehož ochranný obal byl po dodání porušen,
    d) prodej alkoholických nápojů, jejichž cena byla dohodnuta v době uzavření Smlouvy, přičemž jejich dodání je možné uskutečnit nejdříve po 30 dnech a jejich cena závisí na pohybu cen na trhu, které Prodávající nemůže ovlivnit.

    Spotřebitel nemůže odstoupit od Smlouvy, pokud není schopen vrátit Prodávajícímu dodané Zboží neporušené; v případě alkoholických nápojů v originálním spotřebitelském balení (originálně uzavřený spotřebitelský obal naplněný alkoholickým nápojem), bez porušení uzávěru.

    Spotřebitel může uplatnit právo na odstoupení od Smlouvy u Prodávajícího v listinné podobě doručené na adresu sídla Prodávajícího uvedenou při jeho kontaktních údajích v čl. I. VOP nebo e-mailem zaslaným na adresu elektronické pošty Prodávajícího: info@vinujeme.cz, a to způsobem nevzbuzujícím pochybnosti, že došlo k odstoupení od Smlouvy. Lhůta pro odstoupení od Smlouvy se považuje za zachovanou, pokud bylo oznámení o odstoupení od Smlouvy odesláno Prodávajícímu nejpozději poslední den lhůty pro odstoupení od Smlouvy. Důkazní břemeno o řádném a včasném uplatnění práva na odstoupení od Smlouvy nese Spotřebitel.

    Pro odstoupení od Smlouvy může Spotřebitel použít formulář, který tvoří přílohu č. 1 VOP. Prodávající doručení formuláře obsahujícího odstoupení od Smlouvy Spotřebiteli bezodkladně potvrdí na e-mailovou adresu Spotřebitele.

    Pokud Kupující odstoupí od Smlouvy, zrušuje se od začátku spolu s ní i každá doplňková smlouva související se Smlouvou, od které Spotřebitel odstoupil.

    Ustanovení o odstoupení od Smlouvy podle tohoto odstavce nelze považovat za možnost bezplatného zapůjčení Zboží. Lhůta pro odstoupení je stanovena za účelem kontroly Zboží Spotřebitelem v zásadě v rozsahu, v jakém by to bylo možné v kamenném obchodě.

  2. Povinnosti Spotřebitele při odstoupení od Smlouvy jako smlouvy uzavřené na dálku

    Spotřebitel je povinen nejpozději do 14 dní ode dne odstoupení od Smlouvy zaslat Zboží zpět nebo jej předat Prodávajícímu nebo osobě pověřené Prodávajícím k převzetí Zboží. To neplatí, pokud Prodávající výslovně navrhne, že si Zboží vyzvedne osobně nebo prostřednictvím jím pověřené osoby. Lhůta podle první věty se považuje za zachovanou, pokud bylo Zboží předáno k přepravě nejpozději poslední den lhůty.

    Spotřebitel je povinen vrátit Zboží kompletní, tj. včetně kompletní dokumentace, nepoškozené, nepoužívané a pokud možno v originálním obalu, a to spolu s kopií dokladu o jeho koupi a o odstoupení od Smlouvy podle odst. 1. Prodávající doporučuje Spotřebiteli vrácené Zboží prostřednictvím doručovatele (podniku poštovních služeb, přepravce apod.) řádně zabalit a pojistit proti poškození.

    Náklady na vrácení Zboží Prodávajícímu nebo osobě pověřené Prodávajícím k převzetí Zboží, nese Spotřebitel, a to včetně nákladů na vrácení zboží, které vzhledem k jeho povaze nelze vrátit prostřednictvím pošty.

    Pokud Kupující odstoupí od Smlouvy neoprávněně a/nebo v rozporu s platnou právní úpravou a i přesto odešle (vrátí) Zboží Prodávajícímu, v takovém případě nebude Zboží Prodávajícím přijato, případně bude ze strany Prodávajícího uskladněno v souladu s příslušnými ustanoveními OZ.

    Spotřebitel odpovídá za snížení hodnoty Zboží, které vzniklo v důsledku zacházení se Zbožím v rozporu s posledním odstavcem odst. 1, tj. takového zacházení se Zbožím, které je nad rámec zacházení nezbytného pro zjištění vlastností a funkčnosti Zboží.

    Pokud Spotřebitel odstoupí od smlouvy o poskytnutí služby a před začátkem poskytování služby udělil výslovný souhlas se zahájením poskytování služby před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy o poskytnutí služby, je Spotřebitel povinen uhradit Prodávajícímu cenu za skutečně poskytnuté plnění do dne doručení oznámení o odstoupení od smlouvy o poskytnutí služby. Cena za skutečně poskytnuté služby se vypočítá poměrně na základě celkové ceny dohodnuté ve smlouvě o poskytnutí služby.

  3. Povinnosti Prodávajícího při odstoupení od Smlouvy jako smlouvy uzavřené na dálku

    Po platném odstoupení od Smlouvy podle odst. 1, Prodávající vrátí Spotřebiteli všechny platby, které od něj přijal na základě Smlouvy nebo v souvislosti s ní, včetně nákladů na dodání Zboží, sníženou o částku odpovídající snížené hodnotě vráceného Zboží, za kterou odpovídá Spotřebitel. Spotřebitel bere na vědomí, že náklady na dodání Zboží mu budou vráceny pouze v případě odstoupení od Smlouvy v celém rozsahu. Pokud Spotřebitel odstoupí od Smlouvy podle odst. 1, nemá v souladu s ust. § 8 odst. 5 ZoZD nárok na vrácení ceny za doplňkovou službu, pokud je předmětem doplňkové smlouvy poskytnutí služby a pokud došlo k úplnému poskytnutí této služby (a to především ceny za službu dobírky).

    Prodávající není povinen uhradit Spotřebiteli dodatečné náklady, pokud si Spotřebitel zvolil jiný způsob doručení, než je nejlevnější běžný způsob doručení nabízený Prodávajícím. Dodatečnými náklady se rozumí rozdíl mezi náklady na doručení, které si zvolil Spotřebitel, a náklady na nejlevnější běžný způsob doručení nabízený Prodávajícím.

    Platby budou Spotřebiteli vráceny do 14 (čtrnácti) kalendářních dní ode dne, kdy bylo Prodávajícímu doručeno oznámení Kupujícího o odstoupení od Smlouvy. Úhrada bude provedena stejným způsobem, jaký Spotřebitel použil při platbě Prodávajícímu, pokud Spotřebitel neuvedl jiný způsob úhrady v písemném oznámení o odstoupení od Smlouvy, a to bez účtování jakýchkoli dalších poplatků. Při odstoupení od Smlouvy, jejímž předmětem je prodej zboží, Prodávající není povinen vrátit Spotřebiteli platby před tím, než mu bude Zboží doručeno nebo dokud Spotřebitel řádně neprokáže Prodávajícímu zaslání Zboží zpět Prodávajícímu.

  4. Odstoupení od Smlouvy Kupujícím – Podnikatelem

    Odstoupení od Kupní smlouvy ze strany Kupujícího, který je Podnikatelem, se řídí příslušnými ustanoveními ObZ.

  5. Odstoupení od Smlouvy Prodávajícím

    Prodávající si vyhrazuje právo a je oprávněn odstoupit od Smlouvy uzavřené s Kupujícím v případě, že (i) nebude schopen objednané Zboží dodat za podmínek dohodnutých ve Smlouvě nebo (ii) v případě zjevné chyby v ceně Zboží (tj. ceny zjevně jiné, než je cena pro tento typ/druh Zboží obvyklá), pokud v nabídkovém katalogu Prodávajícího nebude u daného Zboží výslovně uvedeno, že se jedná o „slevu“, resp. „mimořádnou slevu“ nebo „akci“ nebo jiné označení obdobného významu. Za zjevnou chybu v ceně Zboží je považována například neobvykle nízká cena Zboží bez dovětků uvedených v předchozí větě nebo zjevná chyba v psaní. V případě zjištění chyby v ceně Zboží, Prodávající kontaktuje Kupujícího za účelem dohodnutí dalšího postupu, zejména za účelem dohodnutí změny Smlouvy.

    Pokud Prodávající odstoupí od Smlouvy, je povinen o tom bezodkladně informovat Kupujícího odesláním oznámení o odstoupení od Smlouvy na E-mail Kupujícího. Pokud Kupující již zaplatil (poskytl) Prodávajícímu peněžní plnění na základě Smlouvy nebo v souvislosti s ní, Prodávající vrátí Kupujícímu všechny platby, které od něj přijal nejpozději do 14 dní od odstoupení Prodávajícího od Smlouvy, a to stejným způsobem, jaký Kupující použil při platbě Prodávajícímu.

VI. Reklamační řád

  1. Prodávající odpovídá Kupujícímu za to, že Zboží při jeho převzetí Kupujícím nemá vady, zejména že:

    a) Zboží v době plnění má obvyklé vlastnosti;
    b) Zboží se hodí k účelu, který na jeho použití Prodávající uvádí nebo k jakému se Zboží tohoto druhu obvykle používá;
    c) Zboží odpovídá běžné jakosti;
    d) Zboží je v požadovaném množství, míře nebo hmotnosti;
    e) Zboží vyhovuje požadavkům obecně závazných právních předpisů.

  2. Kupující nemá nároky ze zodpovědnosti za vady Zboží v následujících případech:

    a) u Zboží prodávaného za nižší cenu za vadu, pro kterou byla dohodnuta nižší cena,
    b) za opotřebení Zboží způsobené jeho běžným používáním nebo opotřebením,
    c) u použitého Zboží za vadu vzniklou jeho použitím nebo opotřebením, kterou Zboží mělo při převzetí Kupujícím,
    d) pokud to vyplývá z povahy Zboží,
    e) pokud Kupující před převzetím Zboží o vadě věděl nebo pokud vadu Zboží sám způsobil,
    f) po spotřebování spotřebního Zboží nebo neumožnění odběru vzorku reklamovaného Zboží.

  3. Pokud jsou k zakoupenému Zboží poskytnuty bezplatně nějaké dárky, nevztahuje se na ně záruka ani jiná práva Kupujícího ze zodpovědnosti za vady.

  4. Prodávající neodpovídá za vady Zboží způsobené nesprávnou manipulací (včetně nesprávného skladování), přepravou zajišťovanou Kupujícím, údržbou nebo používáním v rozporu s návodem k použití či způsobem odlišným od toho, k jakému se Zboží obvykle používá.

  5. Odpovědnost Prodávajícího za vady, na které se vztahuje záruka za jakost, také nevzniká, pokud tyto vady byly způsobeny po převzetí Zboží vnějšími událostmi a nezpůsobil je Prodávající nebo osoby, s pomocí kterých Prodávající plnil svůj závazek.

  6. Záruka

    Pokud Zbožím nejsou věci, které se rychle kazí, nebo použité věci, odpovídá Prodávající za vady, které se vyskytnou po převzetí takové věci v záruční době, jak je uvedeno dále.

    Záruční doba u Zboží spotřebního charakteru je uvedena jako datum spotřeby na Zboží nebo na jeho obalu a začíná plynout od jeho převzetí Kupujícím.

    Záruční doba u ostatního nepotravinového Zboží převzatého Spotřebitelem, je vůči Spotřebiteli 24 (dvacet čtyři) měsíců při prodeji nové věci a v případě prodeje použitých věcí, je 12 (dvanáct) měsíců. Záruční doba začíná plynout od převzetí Zboží Spotřebitelem.

    Prodávající, s výjimkou Zboží spotřebního charakteru, záruční doba kterého je uvedena jako datum spotřeby na daném Zboží nebo na jeho obalu, odpovídá Podnikateli pouze za ty vady Zboží, které se na něm vyskytovaly v době převzetí Zboží Podnikatelem.

    Na žádost Spotřebitele je Prodávající povinen poskytnout mu záruku v písemné formě.

    Doba od uplatnění práva ze zodpovědnosti za vady až do doby, kdy byl Kupující po ukončení opravy povinen věc převzít, se do záruční doby nepočítá. Prodávající je povinen vydat Kupujícímu potvrzení o tom, kdy právo uplatnil, jakož i o provedení opravy a o době jejího trvání.

    Pokud dojde k výměně Zboží, začne plynout záruční doba znovu od převzetí nové věci. Totéž platí, pokud dojde k výměně součástky, na kterou byla poskytnuta záruka.

  7. Práva Kupujícího z vad Zboží

    Spotřebitel při uplatnění nároků z vad Zboží, má tato práva:

    a) pokud jde o vadu, kterou je možné opravit, má Spotřebitel právo na bezplatnou opravu Zboží,
    b) místo odstranění vady Zboží, může Spotřebitel požadovat výměnu Zboží nebo výměnu jeho součásti, pokud se vada týká pouze součásti Zboží, pokud tím Prodávajícímu nevzniknou nepřiměřené náklady vzhledem k ceně Zboží nebo závažnosti vady,
    c) pokud jde o: (i) vadu, kterou nelze odstranit a která brání tomu, aby se Zboží mohlo řádně užívat jako věc bez vady, nebo jde o (ii) odstranitelnou vadu, ale Zboží pro opakovaný výskyt vady po opravě (v případě třetího výskytu stejné odstranitelné vady, která již byla dvakrát reklamována a odstraněna opravou) nebo pro větší počet vad (současný výskyt tří různých vad) není možné řádně užívat, má Spotřebitel právo na výměnu Zboží nebo právo od Smlouvy odstoupit,
    d) pokud jde o jiné neodstranitelné vady (tj. vady, které jsou sice neodstranitelné, ale které nebrání tomu, aby se Zboží mohlo řádně užívat), má Spotřebitel právo na slevu z ceny Zboží.

  8. Osobitná ustanovení ke komoditě – víno

    V souladu s Nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 1169/2011 ze dne 25. října 2011 o poskytování informací o potravinách spotřebitelům, se uvedení data minimální trvanlivosti mimo jiné nevyžaduje, pokud jde o: (i) víno, likérová vína, šumivá vína, aromatizovaná vína a podobné výrobky z jiného ovoce než hrozny a nápoje, které patří pod kód KN 2206 00 a které se získávají z hroznů nebo hroznového moštu; (ii) nápoje obsahující 10 a více objemových procent alkoholu.

    Kvalita vína a jeho životnost je ovlivněna jeho správným skladováním, podáváním a konzumací v doporučeném čase.

    Podmínky skladování vína: konstantní teplota 8 - 12 °C, konstantní vlhkost kolem 65 %, ve tmě (ideálně v místnosti bez denního světla), bez vibrací a bez zásadní manipulace; lahve musí být v takové poloze, aby víno bylo v kontaktu s korkovým uzávěrem. Tyto podmínky skladování musí být trvalé, konstantní a bez jakýchkoliv náhlých změn. Dodržení správného skladování vína je povinen prokázat Spotřebitel. Prodávající reklamaci vína Spotřebitelem neuzná, pokud tento nebude schopen řádně prokázat jeho správné skladování.

    Konzumní vína (s výjimkou vína s přívlastkem „archivní“) se doporučují konzumovat čerstvá, tj. co nejdříve, a to v případě vína pocházejícího ze severní polokoule, do jara následujícího roku, a u vína pocházejícího z jižní polokoule, o měsíc dříve. Po otevření vína dochází k provzdušnění a oxidačním procesům, konzumace vína se proto doporučuje ihned po jeho otevření; pokud to není možné, doporučuje se víno řádně uzavřít korkovým uzávěrem, uskladnit ho v lednici a zkonzumovat ho co nejdříve.

    Pokud Kupující při konzumaci zjistí, že víno je tzv. „korkové“ (pachuť korku) nebo že se do vína uvolnily sloučeniny tzv. TCA (trichloranizolu), v důsledku čehož je víno nepoživatelné, v takovém případě Prodávající reklamaci může uznat pouze v případě, že mu Kupující doručí lahev s obsahem alespoň 3/4 vadného vína spolu s originálním korkovým uzávěrem, a to vše nejpozději do 3 pracovních dní po otevření dané lahve vína.

    Vzhledem k zvláštnosti komodity – vína, v jiných než výše uvedených případech je Kupující oprávněn toto zboží reklamovat pouze v případě, že nebylo dodáno v požadovaném množství, vizuální kvalitě, dohodnuté značce a ceně a v případě poškození etikety na lahvi vína. V případě rozbití spotřebitelského obalu vína (lahve), reklamaci Prodávající uzná pouze v případě, že k jeho rozbití došlo v době jeho dodání, tj. před jeho převzetím Kupujícím; v případě takové vady (rozbití lahve s vínem), Kupující postupuje tak, jak je uvedeno v čl. IV. odst. 5 těchto VOP.

  9. Uplatnění reklamace

    Reklamaci Kupující uplatňuje u Prodávajícího písemným oznámením zaslaným na adresu sídla Prodávajícího uvedenou při jeho kontaktních údajích v čl. I. VOP.

    Oznámení o vadách Zboží (reklamace) obsahuje identifikační údaje Kupujícího, popis zjištěných vad Zboží, resp. popis, jakým způsobem se vada projevuje. Spolu s oznámením o vadách Zboží musí Kupující prokázat, že Zboží bylo zakoupeno u Prodávajícího, zejména předložením kopie dokladu o jeho koupi nebo záručního listu, pokud byl vystaven, postačí však i předložení faktury Prodávajícího, kterou tento fakturoval Kupujícímu kupní cenu reklamovaného Zboží.

    Reklamaci spolu s vadným Zbožím zašle Kupující na adresu sídla Prodávajícího uvedenou při jeho kontaktních údajích v čl. I. VOP.

    Kupující reklamaci uplatňuje bez zbytečného odkladu po zjištění vady, nejpozději však do uplynutí záruční doby, pokud tento reklamační řád neurčuje jinak.

    Prodávající je povinen při uplatnění reklamace vydat Spotřebiteli potvrzení. Pokud je reklamace uplatněna prostřednictvím prostředků dálkové komunikace, Prodávající je povinen potvrzení o uplatnění reklamace doručit Spotřebiteli ihned; pokud není možné potvrzení doručit ihned, musí se doručit bez zbytečného odkladu, nejpozději však spolu s dokladem o vyřízení reklamace; potvrzení o uplatnění reklamace se nemusí doručovat, pokud Spotřebitel má možnost prokázat uplatnění reklamace jiným způsobem.

    Spotřebitel má právo na úhradu nezbytných nákladů, které mu vznikly v souvislosti s uplatněním práv ze zodpovědnosti za vady.

  10. Vyřízení reklamace

    Pokud Spotřebitel uplatní reklamaci, Prodávající nebo jím pověřený zaměstnanec nebo určená osoba je povinen poučit ho o jeho právech podle OZ (práva, která jsou zároveň uvedena výše v odst. 7); na základě rozhodnutí Spotřebitele, které z těchto práv Spotřebitel uplatňuje, je povinen určit způsob vyřízení reklamace ihned, nejpozději však do 3 pracovních dní od uplatnění reklamace, ve odůvodněných případech, zejména pokud se vyžaduje složité technické zhodnocení stavu zboží nebo služby, nejpozději do 30 dní od uplatnění reklamace.

    Po určení způsobu vyřízení reklamace Spotřebitele, Prodávající reklamaci vyřídí ihned, nejpozději však do 30 dní ode dne uplatnění reklamace Spotřebitelem; pokud k převzetí reklamovaného Zboží Prodávajícím dojde v pozdější den než je den uplatnění reklamace, tak lhůty pro vyřízení reklamace Spotřebitele začínají plynout ode dne převzetí předmětu reklamace Prodávajícím; nejpozději však od okamžiku, kdy Prodávající znemožní nebo zabrání převzetí předmětu reklamace.

    Po uplynutí lhůty pro vyřízení reklamace má Spotřebitel právo od Smlouvy odstoupit nebo má právo na výměnu výrobku za nové Zboží.

    Prodávající může vyřídit reklamaci Spotřebitele u nepotravinářského zboží jejím zamítnutím pouze způsobem uvedeným v § 18 odst. 6, odst. 7 ZoS, tj. v případě uplatnění reklamace během prvních 12 měsíců od koupě, pouze na základě výsledku odborného posouzení provedeného na náklady Prodávajícího bez ohledu na výsledek odborného posouzení; Prodávající je povinen poskytnout Spotřebiteli kopii odborného posouzení odůvodňujícího zamítnutí reklamace nejpozději do 14 dní ode dne vyřízení reklamace. Pokud je reklamace Spotřebitelem uplatněna po uplynutí 12 měsíců od koupě, může ji Prodávající vyřídit zamítnutím i bez odborného posouzení, v tom případě je však povinen poskytnout Spotřebiteli informaci o tom, kam může Zboží poslat k odbornému posouzení. Pokud se odborným posouzením prokáže, že Zboží má vadu, za kterou odpovídá Prodávající, může Spotřebitel reklamaci znovu uplatnit. Znovu uplatněnou reklamaci Prodávající již nemůže zamítnout. Pokud se odborným posouzením prokáže, že za vady Zboží odpovídá Spotřebitel, tak si všechny náklady odborného posouzení hradí Spotřebitel sám, v opačném případě (v případě prokázání odpovědnosti Prodávajícího za reklamovanou vadu), je Prodávající povinen uhradit Spotřebiteli do 14 dní ode dne znovu uplatnění reklamace všechny náklady vynaložené na odborné posouzení, jakož i všechny s tím související účelně vynaložené náklady.

    Prodávající je povinen vydat Spotřebiteli písemný doklad o vyřízení reklamace nejpozději do 30 dní od uplatnění reklamace, resp. ode dne převzetí předmětu reklamace Prodávajícím, pokud k převzetí reklamovaného Zboží Prodávajícím došlo v pozdější den než je den uplatnění reklamace.

    Po vyřízení reklamace Prodávající dohodnutým způsobem vyzve Spotřebitele k vyzvednutí věci a tento je povinen věc bez zbytečného odkladu od Prodávajícího převzít. To platí i v případě, když je reklamace posouzena jako neoprávněná.

  11. Alternativní řešení spotřebitelských sporů

    V případě, že Spotřebitel není spokojen se způsobem, jakým Prodávající vyřídil jeho reklamaci, nebo se domnívá, že Prodávající porušil jeho práva, má Spotřebitel právo obrátit se na Prodávajícího se žádostí o nápravu. Pokud Prodávající na žádost Spotřebitele podle předchozí věty odpoví zamítavě nebo na takovou žádost neodpoví ve lhůtě do 30 dní ode dne jejího odeslání Spotřebitelem, má Spotřebitel právo podat návrh na zahájení alternativního řešení sporu podle ustanovení § 12 zákona č. 391/2015 Sb. o alternativním řešení spotřebitelských sporů a o změně a doplnění některých zákonů ve znění pozdějších předpisů (dále jen jako „Zákon o alternativním řešení spotřebitelských sporů“). Příslušným subjektem pro alternativní řešení spotřebitelských sporů s Prodávajícím je (i) Slovenská obchodní inspekce, odbor mezinárodních vztahů a alternativního řešení spotřebitelských sporů (www.soi.sk), adresa pro podání podání v elektronické podobě: ars@soi.sk nebo adr@soi.sk nebo (ii) jiná příslušná oprávněná právnická osoba zapsaná v seznamu subjektů alternativního řešení sporů vedeném Ministerstvem hospodářství Slovenské republiky (seznam oprávněných subjektů je dostupný na stránce https://www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitele/alternativni-reseni-spotrebitelskych-sporu-1/seznam-subjektu-alternativniho-reseni-spotrebitelskych-sporu-1), přičemž Spotřebitel má právo volby, na který z uvedených subjektů alternativního řešení sporů se obrátí. Možnost obrátit se na soud tím není dotčena. Spotřebitel může k podání návrhu na alternativní řešení svého spotřebitelského sporu použít platformu pro řešení sporů on-line, která je dostupná na webové stránce https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show&reload=false.2.

    Návrh Spotřebitele na zahájení alternativního řešení sporu musí obsahovat náležitosti podle § 12 odstavec 3 Zákona o alternativním řešení spotřebitelských sporů, lze jej podat v listinné podobě, elektronické podobě nebo ústně do zápisu. K podání návrhu může Spotřebitel využít formulář, jehož vzor je dostupný na webovém sídle Ministerstva hospodářství SR (https://www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitele/alternativni-reseni-spotrebitelskych-sporu-1/seznam-subjektu-alternativniho-reseni-spotrebitelskych-sporu-1) a každého subjektu alternativního řešení sporů.

  12. Orgánem dohledu:

    (i) nad prodejem výrobků a poskytováním služeb Spotřebitelům je: Slovenská obchodní inspekce (SOI), Inspektorát SOI pro Bratislavský kraj, Bajkalská 21/A, P. O. BOX č. 5, 820 07 Bratislava, Odbor výkonu dozoru a právní odbor, tel. č. +421 2 58 27 21 72, +421 2 58 27 21 04, fax č. +421 2 58 27 21 70;

    (ii) ve věci prodeje a bezpečnosti potravin (včetně nápojů) je: Státní veterinární a potravinová správa, Botanická 17, 842 13 Bratislava, tel. +421 2 602 57 307 a Regionální veterinární a potravinová správa Bratislava – město, Polianky 8, 841 01 Bratislava, tel.: +421 2 64 46 12 09.

VII. Ochrana osobních údajů

  1. **Prodávající zpracovává všechny osobní údaje dotčených fyzických osob jako provozovatel v souladu s ustanoveními Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob při zpracovávání osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů, kterým se zrušuje směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů) (dále jen „Nařízení GDPR“) a zákona č. 18/2018 Sb. o ochraně osobních údajů ao změně a doplnění některých zákonů (dále jen „Zákon“) v jejich platném znění. Provozovatelem internetové stránky https://www.bwd.sk (dále jen „Internetová stránka“) je Prodávající, který je současně provozovatelem ve smyslu Nařízení GDPR a Zákona, který zpracovává osobní údaje Kupujících – fyzických osob.

  2. **Osobní údaje v rozsahu jméno, příjmení, telefonický kontakt, adresa doručení a e-mailová adresa, které Kupující uvede při objednání zboží prostřednictvím Internetového obchodu, spolu s platebními údaji, Prodávající zpracovává za účelem plnění práv a povinností ze Smlouvy, včetně vyřízení případné reklamace, a to na základě článku 6 odst. 1 písm. b) Nařízení GDPR (zpracování je nezbytné pro plnění smlouvy, jejíž smluvní stranou je dotčená osoba, nebo aby se na základě žádosti dotčené osoby provedla opatření před uzavřením smlouvy). Osobní údaje Prodávající zpracovává po dobu, během které trvá smluvní vztah, včetně trvání záruční doby.

  3. **Osobní údaje v rozsahu jméno, příjmení, adresa doručení a platební údaje, Prodávající zpracovává současně za účelem účetní a daňové evidence, a to na základě článku 6 odst. 1 písm. c) Nařízení GDPR. Prodávající není odpovědný za správnost jemu poskytnutých osobních údajů a uvedené osobní údaje zpracovává po dobu, která vyplývá z osobitých právních předpisů (z účetní a daňové oblasti).

  4. **Osobní údaje v rozsahu e-mailová adresa, kterou Kupující uvádí při objednání zboží prostřednictvím Internetového obchodu, Prodávající zpracovává za účelem přímého marketingu, a to na základě článku 6 odst. 1 písm. f) Nařízení GDPR (zpracování je nezbytné pro účely oprávněných zájmů, které sleduje provozovatel nebo třetí strana, s výjimkou případů, kdy nad takovými zájmy převažují zájmy nebo základní práva a svobody dotčené osoby, které vyžadují ochranu osobních údajů, zejména pokud je dotčenou osobou dítě). Tyto osobní údaje Prodávající zpracovává po dobu trvání oprávněného zájmu.

  5. **Při prohlížení internetové stránky https://www.bwd.sk, bez ohledu na to, zda využíváte služby Internetového obchodu, zpracováváme osobní údaje v rozsahu cookies, IP adresa, operační systém, typ prohlížeče, datum a čas přístupu, pro statistické účely, a to na základě článku 6 odst. 1 písm. f) Nařízení GDPR (citovaného v odst. 4 výše). Tyto osobní údaje jsou anonymizované a Prodávající je zpracovává po dobu trvání oprávněného zájmu.

  6. **Při provedení registrace zákaznického účtu prostřednictvím Internetového obchodu Prodávající zpracovává osobní údaje v rozsahu: jméno, příjmení, adresa doručení, e-mailová adresa a telefonický kontakt, za účelem plnění práv a povinností z budoucích kupních smluv, včetně vyřízení případných reklamací, a to na základě článku 6 odst. 1 písm. b) Nařízení GDPR (citovaného v odst. 2 výše).

  7. **Pro zajištění určitých činností a/nebo operací, které Prodávající nedokáže zajistit prostřednictvím vlastních zaměstnanců, využívá služby jiných subjektů. K těmto účelům jsou zpracovávány osobní údaje v nezbytném rozsahu zpřístupněny následujícím kategoriím příjemců: pošta/kurierské společnosti/zásilkovny/sběrné místo, účetní organizace, servisní organizace a organizace poskytující služby (IT, správa systému), poskytovatelé platforem jako Google Analytics a v zákonem stanovených případech orgánům veřejné moci. Osobní údaje nebudou přeneseny do třetích zemí.

  8. Poučení o právech dotčené osoby:

    • Jako dotčená osoba máte právo získat od Prodávajícího jako provozovatele potvrzení o tom, zda se zpracovávají Vaše osobní údaje, a pokud ano, máte právo získat přístup k těmto osobním údajům a informace: a) o účelu zpracování; b) kategorii zpracovávaných osobních údajů; c) příjemcích nebo kategorii příjemců, kterým byly nebo budou osobní údaje poskytnuty, zejména o příjemcích ve třetích zemích nebo o mezinárodních organizacích; d) pokud je to možné, o předpokládané době uchovávání osobních údajů, nebo pokud to není možné, informace o kritériích pro její určení; e) o existenci práva požadovat od Prodávajícího jako provozovatele opravu osobních údajů týkajících se dotčené osoby nebo jejich vymazání nebo omezení jejich zpracování, nebo o právu namítat proti takovému zpracování osobních údajů; f) o právu podat stížnost dozorčímu orgánu; g) pokud se osobní údaje nezískaly od dotčené osoby, jakékoliv dostupné informace, pokud jde o jejich zdroj; h) o existenci automatizovaného rozhodování včetně profilování uvedeného v článku 22 odst. 1 a odst. 4 Nařízení GDPR a v těchto případech alespoň smysluplné informace o použitém postupu, jakož i o významu a předpokládaných důsledcích takového zpracování pro dotčenou osobu. Pokud se Vaše osobní údaje předávají do třetí země nebo mezinárodní organizaci, máte jako dotčená osoba právo být informována o přiměřených zárukách podle článku 46 Nařízení GDPR týkajících se přenosu.
    • Jako dotčená osoba máte právo na to, aby Prodávající jako provozovatel bez zbytečného odkladu opravil nesprávné osobní údaje, které se Vás týkají. S ohledem na účely zpracování máte jako dotčená osoba právo na doplnění neúplných osobních údajů, a to prostřednictvím poskytnutí doplňujícího prohlášení.
    • Jako dotčená osoba máte právo dosáhnout u Prodávajícího jako provozovatele bez zbytečného odkladu vymazání osobních údajů, které se Vás týkají, přičemž Prodávající je povinen bez zbytečného odkladu osobní údaje vymazat, pokud je splněn některý z těchto důvodů: a) osobní údaje již nejsou potřebné pro účely, pro které se získávaly nebo jinak zpracovávaly; b) dotčená osoba odvolá souhlas, na základě kterého se zpracování provádí, a to při splnění podmínky, že neexistuje jiný právní základ pro zpracování osobních údajů; c) dotčená osoba namítá vůči zpracování osobních údajů podle článku 21 odst. 1. Nařízení GDPR a nepřevažují žádné oprávněné důvody pro zpracování osobních údajů nebo dotčená osoba namítá vůči zpracování osobních údajů podle článku 21 odst. 2. Nařízení GDPR; d) osobní údaje se zpracovávaly nezákonně; e) osobní údaje musí být vymazány, aby se splnila zákonná povinnost podle práva Evropské unie nebo práva členského státu, kterému provozovatel podléhá; f) osobní údaje se získávaly v souvislosti s nabídkou služeb informační společnosti podle článku 8 odst. 1. Nařízení GDPR. Pokud Prodávající Vaše osobní údaje zveřejnil a je povinen je vymazat, s ohledem na dostupnou technologii a náklady na provedení opatření, Prodávající podnikne přiměřené kroky včetně technických opatření, aby informoval jiné provozovatele, kteří provádějí zpracování osobních údajů, že jako dotčená osoba je žádáte, aby vymazali všechny odkazy na tyto osobní údaje, jejich kopii nebo repliky. Uvedené právo na vymazání (právo „na zapomenutí“) nemáte, pokud je zpracování osobních údajů potřebné: a) pro uplatnění práva na svobodu projevu a na informace; b) ke splnění zákonné povinnosti, která si vyžaduje zpracování podle práva Evropské unie nebo práva členského státu, kterému provozovatel podléhá, nebo ke splnění úkolu realizovaného ve veřejném zájmu nebo při výkonu veřejné moci svěřené provozovateli; c) z důvodů veřejného zájmu v oblasti veřejného zdraví v souladu s článkem 9 odst. 2. písm. h) a i) Nařízení GDPR, jakož i článkem 9 odst. 3. Nařízení GDPR; d) pro účely archivace ve veřejném zájmu, pro účely vědeckého nebo historického výzkumu či pro statistické účely podle článku 89 odst. 1. Nařízení GDPR, pokud je pravděpodobné, že právo uvedené v článku 17 odst. 1. Nařízení GDPR znemožní nebo závažným způsobem ztíží dosažení cílů takového zpracování osobních údajů; nebo e) prokazování, uplatňování nebo obhajování právních nároků.
    • Jako dotčená osoba máte právo na to, aby Prodávající jako provozovatel omezil zpracování osobních údajů, pokud: a) dotčená osoba napadne správnost osobních údajů, a to během období umožňujícího provozovateli ověřit správnost osobních údajů; b) zpracování je protiprávní a dotčená osoba namítá proti vymazání osobních údajů a žádá místo toho omezení jejich použití; c) provozovatel již nepotřebuje osobní údaje pro účely zpracování, ale potřebuje je dotčená osoba prokazování, uplatňování nebo obhajování právních nároků; d) dotčená osoba namítala vůči zpracování podle článku 21 odst. 1. Nařízení GDPR, a to až do ověření, zda oprávněné důvody na straně provozovatele převažují nad oprávněnými důvody dotčené osoby. Pokud se zpracování omezilo, takové osobní údaje se s výjimkou uchovávání zpracovávají pouze se souhlasem dotčené osoby nebo prokazování, uplatňování nebo obhajování právních nároků, nebo k ochraně práv jiné fyzické nebo právnické osoby, nebo z důvodů důležitého veřejného zájmu Evropské unie nebo členského státu. Jako dotčenou osobu, která dosáhla omezení zpracování, je Vás Prodávající jako provozovatel povinen informovat před tím, než bude omezení zpracování zrušeno.
    • Jako dotčená osoba máte právo získat osobní údaje, které se Vás týkají a které jste poskytli Prodávajícímu jako provozovateli, ve strukturovaném, běžně používaném a strojově čitelném formátu a máte právo přenést tyto osobní údaje dalšímu provozovateli, aniž by Vám Prodávající bránil, pokud: a) zpracování se zakládá na Vašem souhlasu podle článku 6 odst. 1. písm. a) Nařízení GDPR nebo článku 9 odst. 2. písm. a) Nařízení GDPR, nebo na smlouvě podle článku 6 odst. 1. písm. b) Nařízení GDPR, a b) pokud se zpracování provádí automatizovanými prostředky. Právo na přenos osobních údajů přímo od jednoho provozovatele druhému provozovateli máte, pokud je to technicky možné. Právo na přenositelnost se nevztahuje na zpracování nezbytné ke splnění úkolu realizovaného ve veřejném zájmu nebo při výkonu veřejné moci svěřené provozovateli. Právo na přenositelnost nesmí mít nepříznivé důsledky na práva a svobody jiných.
    • Jako dotčená osoba máte právo kdykoliv namítat z důvodů týkajících se Vaší konkrétní situace proti zpracování osobních údajů, které se Vás týká, které se provádí na základě článku 6 odst. 1. písm. e) nebo f) Nařízení GDPR, včetně namítání proti profilování založenému na těchto ustanoveních Nařízení GDPR. Prodávající nesmí dále zpracovávat osobní údaje, pokud neprokáže nezbytné oprávněné důvody ke zpracování, které převažují nad zájmy, právy a svobodami dotčené osoby, nebo důvody pro prokazování, uplatňování nebo obhajování právních nároků. Pokud se osobní údaje zpracovávají pro účely přímého marketingu, jako dotčená osoba máte právo kdykoliv namítat proti zpracování osobních údajů, které se Vás týká, pro účely přímého marketingu, včetně profilování v rozsahu, v jakém souvisí s takovým přímým marketingem. Pokud dotčená osoba namítá proti zpracování pro účely přímého marketingu, osobní údaje se již pro takové účely nesmí zpracovávat.
    • Jako dotčená osoba máte právo, aby se na Vás nevztahovalo rozhodnutí, které je založeno výlučně na automatizovaném zpracování osobních údajů, včetně profilování, a které má právní účinky, které se Vás týkají nebo Vás podobně významně ovlivňují, s výjimkou případů, pokud je rozhodnutí: a) nezbytné k uzavření nebo plnění smlouvy mezi dotčenou osobou a provozovatelem; b) povolené právem Evropské unie nebo právem členského státu, kterému provozovatel podléhá, a kterým se zároveň stanoví vhodná opatření zaručující ochranu práv a svobod a oprávněných zájmů dotčené osoby; nebo c) založené na výslovném souhlasu dotčené osoby.
  9. Jako dotčená osoba práva uvedená v odst. 8 výše, můžete uplatnit u Prodávajícího jako provozovatele, na kontaktní údaje Prodávajícího uvedené v čl. I. VOP, jakož i na jeho webové stránce https://www.bwd.sk.

  10. Jako dotčená osoba máte při podezření, že Vaše osobní údaje jsou zpracovávány neoprávněně, právo podat stížnost orgánu dozoru, kterým je: Úřad na ochranu osobních údajů SR, Hraničná 12, 820 07 Bratislava 27 (www.dataprotection.gov.sk).

VIII. Závěrečná ustanovení

  1. Tyto VOP se vztahují na každou Smlouvu uzavřenou mezi Prodávajícím a Kupujícím prostřednictvím Internetového obchodu Prodávajícího provozovaného na internetových stránkách https://www.bwd.sk.

  2. Prodávající si vyhrazuje právo na změnu těchto VOP. Povinnost písemného oznámení změny v těchto VOP je splněna umístěním na internetové stránce Internetového obchodu Prodávajícího https://www.bwd.sk. Případné změny a dodatky těchto VOP se nebudou vztahovat na již uzavřené Smlouvy.

  3. VOP nabývají účinnosti vůči Kupujícímu uzavřením Smlouvy.

  4. Všechna práva k webové stránce Prodávajícího https://www.vinujeme.cz, zejména autorská práva k jejich obsahu, včetně rozložení stránky, fotek, filmů, grafik, ochranných známek, loga a dalšího obsahu a prvků, patří Prodávajícímu. Je zakázáno kopírovat, upravovat nebo jinak používat webové stránky Prodávajícího nebo jejich část bez předchozího písemného souhlasu Prodávajícího.

  5. Prodávající nenese odpovědnost za chyby vzniklé v důsledku zásahu třetích osob do Internetového obchodu nebo v důsledku jeho použití v rozporu s jeho určením. Kupující nesmí při využívání Internetového obchodu používat postupy, které by mohly mít negativní vliv na jeho provoz a nesmí vykonávat žádnou činnost, která by mohla jemu nebo třetím osobám umožnit neoprávněně zasahovat či neoprávněně užívat programové vybavení nebo další součásti tvořící Internetový obchod a užívat Internetový obchod nebo jeho části či softwarové vybavení takovým způsobem, který by byl v rozporu s jeho určením či účelem.

  6. Kupující odesláním objednávky s povinností platby výslovně potvrzuje, že si (i) VOP přečetl, porozuměl jim a v celém rozsahu s nimi souhlasí, a že (ii) souhlasí se zpracováním jeho osobních údajů v rozsahu a za účelem uvedených v čl. VII. těchto VOP.

V Bratislavě, dne 1/4/2021

Příloha č. 1 VOP: Vzorový formulář pro odstoupení od Smlouvy

Titl.

B.W.D. s.r.o.

Laurinská 210/8

811 01 Bratislava

VĚC: Odstoupení od smlouvy

Tímto oznamuji/oznamujeme, že odstupuji/odstupujeme od smlouvy na toto zboží/od smlouvy o poskytnutí této služby*: ..............**

Datum objednání/datum přijetí ..............*

Jméno a příjmení spotřebitele/spotřebitelů ..............*

Adresa spotřebitele/spotřebitelů ..............*

– Datum ..............

Podpis spotřebitele/spotřebitelů*

  • *Nevhodné škrtněte